2017年08月07日

Cooking on Thursday, June 29th. 6月29日(木)クッキング

The cooking of this academic year is Oinarisan,flavoured boiled rice wrapped in fried bean curd. As the theme being "stuffing", children were so careful not to break the wrapper when stuffing vinegard rice.
今年度一回目のクッキングはおいなりさんを作りました。「つめる」をテーマとして皮をやぶかないように、慎重に酢飯をつめました。
CIMG9750.JPG
CIMG9758.JPG
They made a variety of Oinarisan in different sizes. They liked it so much and many of the children made Oinarisan at home,too. Oinarisan received quite a favorable feedback from them.
一人一人酢飯の量がことなり、様々なサイズのものが出来上がりました。おうちでも作ったという子が多く好評でした。
CIMG9775.JPG
posted by キンダー武蔵浦和園 at 15:28| Comment(0) | 日記
この記事へのコメント
コメントを書く
お名前:

メールアドレス:

ホームページアドレス:

コメント: